top
hamyab24-is–going-to-help-police

سامانه همیاب 24 به کمک پلیس می آید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

50

icon

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر کالای دیجیتال خود همانند موبایل، تبلت، لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی را گم کنید یا از شما به سرقت برود، باید چه مسیر طولانی را برای پیدا کردن آن طی کنید؟

 سامانه کشوری همیاب۲۴ با هدف پیشگیری از سرقت، و کاهش جرم‌های صورت گرفته در زمینه کالاهای دیجیتال راه اندازی گردیده و خدمات مهم و موثری را برای مقابله با معضل بزرگ سرقت گوشی و سایر کالاهای دیجیتال در کشور ارائه داده است، در ادامه هر کدام از خدمات سامانه همیاب24 را با هم بررسی می­ کنیم.

همیاب 24، سامانه اعلام سرقت و ردیابی گوشی، تبلت و لپ تاپ

با سامانه کشوری همیاب24 آشنا می‌شویم

این سامانه نخستین و گسترده ترین بستر اطلاع رسانی انواع کالاهای دیجیتال گم شده و پیدا شده و بررسی رایگان دقت و صحت خرید کالای دیجیتال در ایران است، که با هدف ارایه خدمات متمایز و ایجاد حس امن در خرید کالای دیجیتال فعالیت می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به سامانه همیاب24 از امکانات آن در زمینه ردیابی کالاهای دیجیتال بهره مند شوید.

بهروز فتح ابادی هم‌ بنیانگذار سامانه همیاب24 در مورد شکل گیری این ایده می‌گوید: بعد از اینکه چند لپ تاب از فروشگاه دوست بنده، اقای مهدی جمشیدی به سرقت رفت و با پیگیری هایش از پلیس کار به جایی نرسید، باعث شد طرح اصلی این ایده به ذهنش برسد که با راه اندازی سامانه‌ای، به افراد کمک کنیم سریع‌تر کالای سرقتی یا مفقودی خود را بیایند و علاوه بر این بتوانند قبل از خرید یک کالای دیجیتال شماره سریال آن را در سامانه استعلام بگیرند و از این طریق از سرقتی نبودن کالا اطمینان حاصل کنند. وی در ادامه  گفت در اردیبهشت 94 با شرکت استارت اپ ویکند نیشابور این ایده را پرورش داده و در بین 51 تیم شرکت کننده این ایده مقام اول را کسب کرد. فتح آبادی بیان کرد که نمونه مشابه این ایده در بازار داخل و خارج کشور وجود ندارد و این طرح برای اولین بار اجرایی شده است.

بهروز فتح ابادی در ادامه با بیان اینکه طی جلسات همفکری که با نیروی انتظامی داشتیم، یکی از مشکلات اساسی پلیس سرقت گوشی است که این سامانه کمک بزرگی برای کاهش و پیشگیری جرم می‌کند. هم اکنون این سامانه تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، کالانتری ها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور فعالیت می کند. در این سامانه ماهانه بیشتر از 35 درصد دستگاه‌های ثبت شده با نتیجه مثبت ردیابی می شوند.

دوست عزیز شما با نصب اپلیکیشن ضدسرقت وردیابی گوشی می‌توانید از سرقت و مفقود شدن گوشی خود جلوگیری نمایید. با کمک این اپ دیگر نگران سرقت گوشی خود نخواهید بود. بنابراین همین حالا می‌توانید از طریق لینک زیر این برنامه کاربردی را نصب کرده و با سرقت گوشیتان خداحافظی کنید.

ساز و کار سامانه همیاب 24چگونه است؟

بهروز فتح ابادی در تشریح امکانات این سامانه گفت: این سامانه در چهار قسمت طراحی شده است که شامل استعلام رجیستری گوشی و استعلام سرقتی نبودن کالا، ردیابی و اعلام سرقت کالا، ثبت کالای پیدا شده است. در این سامانه کاربران اطلاعات مربوط به کالای گمشده‌ یا سرقتی خود را وارد می‌کنند و در واقع اعلام مفقودی انجام می‌شود. هم چنین می‌توانند اطلاعات مربوط به کالای پیدا شده را وارد کنند. بهروز فتح ابادی در توضیح این بخش می‌گوید: «مثلا اگر یک کالایی در اتوبوس و مترو پیدا کنیم چگونه به دست صاحبش برسانیم؟ اگر شخصی کالایی پیدا کرد، می‌تواند آن را در سامانه ثبت کند و با کمک همیاب24 کالا را به دست صاحبش برساند.»

در بخش استعلام رجیستری و سرقتی نبودن کالا، هر شخصی قبل از خرید یک کالای دیجیتال می‌تواند از سامانه استعلام بگیرد تا خریدش در میان فهرست دزدی‌ها یا مفقودی‌های سامانه نباشد. به گفته بهروز فتح ابادی : اگر شخصی آن را پیدا و شماره سریال کالا را در سایت وارد کند، به‌ صورت خودکار شماره تماس یابنده برای مالباخته پیامک می‌شود و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. ما در این فرآیند دخالتی نمی‌کنیم و برای جلوگیری از سوءاستفاده اطلاعاتی هم در اختیار کسی قرار نمی‌دهیم.

همیاب ۲۴ به شما کمک می کند تا هر زمانی که قصد خرید گوشی، تبلت و یا لپ ­تاپ داشتید، به صورت همزمان از رجیستر بودن و سرقتی نبودن آن در همان لحظه مطلع شوید.

بهروز فتح آبادی ابراز امیدواری کرد که ارگان ها و شرکت ها بتوانند در بحث بازاریابی و مالی از آنها حمایت کنند تا بتوانند طرح را با سرعت بیشتری جلو ببرند. وی در پایان ضمن تشکر از مرکز رشد نیشابور به دلیل همکاری با این تیم ابراز امیدواری کرد که نیروی انتظامی و دادگستری با همکاری با این طرح باعث فراگیرتر شدن این نوع خدمت اجتماعی به مردم می شوند.

 سامانه همیاب۲۴ از طریق همکاری با اپراتورها، دادگستری ها، کلانتری ها و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور به سرعت و از راه قانونی گوشی گمشده یا سرقت شده شما را ردیابی می کند.

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید

3.7/5 - (32 امتیاز)

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفا کد را در کادر وارد کنید

دیدگاه شما کاربران عزیز

  1. مهناز صدخروی گفت:

    گوشی سرقت شده است

    0
  2. سعید دانشپور گفت:

    سلام گوشی رنگ مشکی مدل آیفون ۱۲. پرو مکس در خیابان باجک ۲ محدوده زمانی تایم ۱ تا ۳ ظهر گم شده است

    0
  3. سلام بنده داشتم فرم هارو پرمیکردم که یک دفعه سامانه قطع شد و من هم ۱۳۹۹۰۰ پرداخت کردم چگونه پیگیری کنم

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام رقیه عزیز. با شماره 05141410 تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

      0
  4. امیررضاصدری گفت:

    کمکم کنید لطفا یک مردی هست ناپدریم هست
    که منو کتک میزنه آبروی منو جلو عالم آدم برده
    من یک معلول چه گناهی کردم بی دلیل این آدم منو میزنه اخه وقتی مواد دستش نیاد میزنه
    توروخداکمکم کنید 😭😭😭😭😭😭😭😭
    شمارش میزارم توروخدا نابودش کنید
    اینم شمارش👇
    ………………..

    4
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. باید با پلیس مشورت نماییید

      0
  5. باسلام گوشی من خوشبختانه با مراجعه به سامانه همیاب ۲۴ پیدا شد و از این بابت بسیار از شما ممنونم و چون برایم پیام امده بود که از حالت سرقتی خارج کنم در سامانه رفتم و اعلام نمودم پیدا شده الان برگه چاپ رد یابی مثبت را میخواهم ولی پیام میده که چنین شماره ای در سامانه ثبت نشده خواهشمندم بمن کمک کنید بتوانم برگه را چاپ کنم چون برای مراجعه به دادسرا این برگه لازم هست به من راهنمایی کنید که چه کار کنم ؟

    0
    1. همیاب 24 گفت:

      سلام دوست عزیز. بابت این تفاق بسیار خوشحالیم لطفا بیشتر مراقب خود باشید . با شماره 05141410 تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند

      0
    1. من تو‌ گوگل هم موقعیت گوشیم هروز چک می کردم تا تگر روشن شد بتونم پیداش کنم ولی نمی دونم چرا بعد از تحویل سال ۱۴۰۲ یعنی با شروع سال مشخصات گوشیم از گوگل پاک شد ، قبل سال‌ همه‌ مشخصات گوشیم بود

      0